Positionering van AAF’s DriPak® NX luchtfilter

 

Hoe industriële produkten chic kunnen zijn

Werkwijze

 

Een goede briefing is het halve werk.

Binnen de industriële wereld
van de luchtfiltratie wil AAF zich onderscheiden door hun high end filter als een chic produkt te positioneren.

De zwarte kleur van het filter wordt als uitgangspunt voor het ontwerp gebruikt, aangevuld met donker grijs en rood voor specifieke accenten.

Als communicatiemiddelen wordt gekozen voor een productbrochure voor klanten en een e-mailing die prospects naar een landingspage leidt.

Beeldmateriaal

 

De basis van de communicatiemiddelen wordt gevormd door grote afbeeldingen van close ups van het filter.

Brochure

 

De brochure krijgt een handig compact formaat en wordt uitgevoerd

in vier talen om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.

Een op het filter gebaseerd vierkant formaat met een 2-koloms stramien.

Paginagrote detailfoto’s

om unieke eigenschappen

van het filter uit te lichten.

Spotvernis over teksten

en foto’s voor een extra glossy effect.

Landingspage

 

De landingspage is een ‘single page’ website waarbij verticaal door alle informatie kan worden gescrold.

Een teaser e-mailing leidt klanten en prospects naar de landingspage.

‘Responsive’ layout die zich aanpast naar het formaat van de telefoon of tablet.

Interactieve mogelijkheden zoals het 360° draaien

van het filter.

De feiten op 'n rijtje

Materialen

Doorlooptijd

Brochure

6 weken

Ontwerp

Van briefing tot oplevering

Beeldbewerking

Uitwerking

Drukwerk

Overige diensten

Drukwerk brochures met spotvernis en envelop in 4 talen á 750 stuks.

Hosting van de landingspage, verzending van de e-mailing naar 200 adressen.

E-mailing

Ontwerp

Webontwikkeling

Landingspage

Ontwerp

Webontwikkeling

Hosting

Bekijk brochure

Bekijk landingspage

Communiceren doe je niet alleen

 

De betrokkenen bij dit project.

Hugo Hemel

Marketing Manager

AAF International

Peter vd Linden

Fotografie

Studio Peter Vincent

Linda Steggerda

Project & account

No Panic

Nick Groen

Concept & ontwerp

No Panic

Floris Jansen

Webontwikkeling

No Panic

Verdeel en heers

Deel via de bekende kanalen.